Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
U betaalt de premie gewoonlijk per maand. Wij schrijven de premie elke maand automatisch af van uw bankrekening (IBAN). Dat nummer hebt u ingevuld op het aanvraagformulier. U zorgt ervoor dat wij het bedrag altijd kunnen afschrijven.
Betaalt u de premie per maand? Dan schrijven wij de eerste keer de premie af op de eerste werkdag vanaf de 15e van de maand. De volgende premies worden op de eerste werkdag van iedere maand afgeschreven. U krijgt hierover bij het afsluiten van de verzekering bericht van ons. Zorgt u dat er genoeg geld op uw rekening staat?
Neem contact met ons op. We controleren graag voor u of uw rekeningnummer nog klopt.
Uw premie is afhankelijk van uw persoonlijke situatie; onder andere van uw hypotheekbedrag, de rente en uw leeftijd. Wilt u weten hoe hoog de premie voor u is? Neemt u dan contact op met een financieel adviseur.
Ja, het kan zo zijn dat de voorwaarden en de premie gelijk blijven. Of dat wij de premie verlagen of verhogen. Wij willen u natuurlijk graag verzekerd houden. Grote wijzigingen proberen wij altijd te voorkomen. Als er iets verandert, leggen wij altijd uit waarom wij dat doen.
Stopt u uw verzekering? En hebt u de premie eenmalig betaald? Dan krijgt u misschien premie terug. Dit moet u opgeven aan de belasting. Hebt u bijvoorbeeld in 2021 premie teruggekregen? Dan geeft u dit bedrag op in uw belastingaangifte van 2021.
Ja. Dit heeft twee belangrijke redenen:
- Dit betekent minder kosten voor ons. Daardoor betaalt u een lagere premie.
- Wij hebben meer zekerheid dat we uw premie op tijd ontvangen.
Dat kan verschillende oorzaken hebben:
- U hebt de afgelopen maand een verzekering afgesloten. Dan schrijven we de premie van de afgelopen maand en deze maand in één keer af. Vanaf de komende maand schrijven we de premie weer iedere maand af.
- U hebt misschien een achterstand. Dit hebben we in één keer van uw rekening geschreven. U hebt hierover van ons een brief gekregen.
U kunt uw rekeningnummer wijzigen. Hiervoor hebben wij van u nodig:
- Een getekend verzoek van de verzekeringnemer.
- Een door de premiebetaler volledig ingevulde en ondertekende SEPA-machtiging.
- Is de verzekeringnemer niet dezelfde persoon als de premiebetaler? Vult u dan een formulier in voor het wijzigen van de premiebetaler. U kunt het formulier hier downloaden. Stuurt u ons dan ook een kopie van het legitimatiebewijs van de premiebetaler.
De stukken opsturen
U stuurt de stukken naar ons op per post of als bijlagen bij een e-mail. Klik hier voor onze contactgegevens.
Wij passen uw rekeningnummer aan
Hebben wij uw e-mail of brief gekregen? Dan veranderen wij uw rekeningnummer. Dat doen we binnen vijf werkdagen. U ontvangt daarvan van ons een bevestiging.
Als u van bank wisselt, ontvangt u een pre-notificatie. Dit is een machtiging waarin wij de eerste afschrijving bij uw nieuwe bank aankondigen. De eerstvolgende afschrijving zal dan op de 15e van de maand zijn of later wanneer deze datum in het weekend valt. De incasso zal dan eenmalig afwijken van de normale afschrijvingen.
U krijgt een eenmalige uitkering. Het uitkeringsbedrag maken wij over aan uw geldverstrekker.