Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
U kunt mails met bijlagen tot maximaal 15 mb naar ons versturen. Heeft u een bijlage groter dan 15 mb? Dan leest u hier hoe deze bijlage opgesplitst kan worden.
- Download en installeer 7-zip.
- Klik met uw rechtermuisknop op het bestand dat te groot is en kies 'Toevoegen aan archief'.
- Geef een naam op.
- Vul onder 'Opsplitsen in volumes (grootte in Bytes)' '14M' in (14 mb).
- U kunt eventueel een wachtwoord opgeven. Vergeet niet om dit wachtwoord in een aparte mail naar ons te mailen.
- Klik op 'OK'.
- Het te grote bestand is nu opgesplits in stukjes van maximaal 14 mb.
- Deze bestanden kunt u nu in aparte mails naar ons sturen. Wij voegen het dan weer samen.
Hebt u meerdere bijlagen die bij elkaar meer dan 15 mb zijn? Dan kunt u deze allemaal selecteren en kiezen voor 'Toevoegen aan archief'.
Voer daarna dezelfde stappen uit als hierboven omschreven.
Als u na het afsluiten van een levensverzekering overlijdt, kunnen wij het verzoek tot uitkeren laten toetsen door de Toetsingscommissie Gezondheidsgegevens. Wij mogen niet zo maar uw dossier aan de commissie voorleggen. Wij moeten vermoeden dat gegevens niet of fout op de gezondheidsverklaring zijn ingevuld. Als de verzekering al langer loopt, moeten wij zelfs een duidelijke aanwijzing hebben. De commissie achterhaalt of u de gezondheidsverklaring fout of niet helemaal hebt ingevuld.
Dit heeft gevolgen voor uw nabestaanden. Het duurt in elk geval langer voordat de uitkering wordt uitbetaald. Een negatief oordeel van de Toetsingscommissie kan zelfs betekenen dat wij helemaal niks uitkeren. Klik hier om te lezen wat de commissie doet en wat uw nabestaanden kunnen verwachten.
Betaalt u de premie per maand? Dan hoeft u misschien geen premie te betalen zolang u een uitkering krijgt. Dit leest u in de algemene verzekeringsvoorwaarden. Hoeft u geen premie te betalen? Dan laten wij u dit weten in de brief over uw uitkering.
Dat hangt af van een paar dingen. Bijvoorbeeld:
- Verhuist u tijdelijk of voor langere tijd?
- Houdt u een uitkering van het UWV?
Wij bekijken de gevolgen per situatie. Neem daarom contact met ons op.
Wij betalen de uitkering aan de ‘begunstigde’. U leest in de algemene verzekeringvoorwaarden wie dat is.
Wij volgen het UWV bij de bepaling van het percentage arbeidsongeschiktheid. Bent u het niet eens met dit percentage? Dan kunt u een bezwaar indienen bij het UWV. Zo nodig kunt u ook bij hen in beroep gaan.
Bent u werkloos? Dan duurt het ongeveer 45 kalenderdagen voordat wij uw claim hebben afgehandeld.
De afhandeling van een claim in verband met overlijden duurt ongeveer 30 kalenderdagen.
Bent u arbeidsongeschikt? Dan duurt het ongeveer 90 dagen. Dit is wat langer, omdat we ook informatie vragen aan uw huisarts of specialist.
Zorg dat u alle formulieren helemaal hebt ingevuld en ondertekend. En dat u alle informatie meestuurt. Wij kunnen uw claim dan sneller behandelen.
Wij mogen iedere maand maar een maximaal bedrag inhouden voor uw zorgpremie. Krijgt u meerdere uitkeringen in één keer? Dan houden we de zorgpremie die de Belastingdienst nog te goed heeft van de eerste uitkering, in op de vervolgbetalingen.
Wij blijven graag op de hoogte van uw situatie. Daarom vragen wij om deze informatie. Hoe vaak u ons deze informatie geeft, hangt af van uw situatie. Soms mag u een vervolgformulier bijvoorbeeld om de drie of zes maanden naar ons sturen
Wij keren altijd achteraf uit over de voorgaande periode. Betalingen worden iedere dag door ons verwerkt en klaargezet. De betalingen die klaarstaan worden verzameld en op twee vaste dagen in de week omgezet in één grote betaalopdracht. Dat is op maandag en woensdag. Dat noemen we onze betaaldagen. De volgende dag wordt deze verzamelopdracht naar de bank gestuurd. Dat is dus op dinsdag en donderdag. U ontvangt uw uitkering op de dag daarna, dus op woensdag of vrijdag. Dit betekent dus dat wij 2 betaaldagen per week hebben. Alle betaalopdrachten die tussendoor worden klaargezet voor een daaraan voorafgaande periode, worden pas uitgevoerd op de eerstvolgende betaaldag.
Omdat u meer geld in één keer hebt gekregen, valt u in een hoger tarief voor de belasting. Lees meer op belastingdienst.nl. Kijk in de groene maandtabel.
Hebt u ervoor gekozen om de premie van de belasting af te trekken? Dan moeten wij loonbelasting en zorgpremies inhouden op uw uitkering.
Dat hangt af van uw claim. Als u de stappen doorloopt bij 'claim indienen' , komt u bij het juiste claimformulier. Daar leest u wat wij nodig hebben. Hebben wij meer informatie nodig? Dan krijgt u van ons een brief.
Vermoeden we dat u niet eerlijk bent geweest? Dan onderzoekt onze afdeling veiligheidszaken dat. Zij verzamelen alle feiten en kijken of er sprake is van fraude. Is dat zo? Dan nemen we hierover contact met u op. U mag hierop reageren. Op basis van uw reactie bepalen we of we maatregelen treffen. Hierover leest u meer in ons fraudebeleid.
Hebt u een Hypotheek Aflos Verzekering?
En krijgt u een WIA-uitkering van het UWV? Dan kunt u de uitkering vanuit uw verzekering aanvragen. Dit doet u hier.
Hebt u een andere verzekering waarop u verzekerd bent bij arbeidsongeschiktheid?
Dan kunt u dit het beste doen vier weken voordat uw eigenrisicoperiode voorbij is. Hoe weet u wanneer uw eigenrisicoperiode voorbij is? Daarvoor telt u het aantal dagen van uw eigenrisicoperiode op bij uw eerste ziektedag.
Uw eigenrisicoperiode is de periode waarin u geen recht hebt op een uitkering. Raakt u arbeidsongeschikt? Dan hebt u altijd een eigenrisicoperiode. Dat geldt voor elke ziekte. Ook een ziekte die terugkomt. De eigen risicoperiode begint op de dag waarop een arts vaststelt dat u arbeidsongeschikt bent. Op uw polisblad leest u wat uw eigenrisicoperiode is.
Wij baseren ons medische oordeel op de medische informatie die wij krijgen van uw behandelend artsen. Bent u het niet eens met de beslissing over uw claim? Of is onze beslissing niet helemaal duidelijk voor u? Dan verzoeken wij u om uw vragen zoveel mogelijk per e-mail aan ons te sturen. U kunt uw vragen sturen naar: claims@bnpparibascardif.com. Bent u het na onze uitleg nog steeds niet eens met onze beslissing? Dan kunt u een klacht indienen bij ons Klachtenbureau. Wij vragen u om daarbij aan te geven waarom u het niet met ons eens bent. En welke oplossing u van ons verwacht. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar: klachten@bnpparibascardif.com of gebruik maken van het klachtenformulier op onze website.
U bereikt de afdeling Claims van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur.
Telefoon: 088-486 10 00
Mail: claims@bnpparibascardif.com
Post: Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout
Alles over het indienen van een claim vindt u op deze pagina.
Bent u het niet eens met onze beslissing over uw claim? Of is onze beslissing niet helemaal duidelijk voor u? Dan kunt u de volgende stap(pen) ondernemen:
- U neemt contact op met de claimbehandelaar of afdeling Claims via 088-486 10 00. Zij zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 16.00 uur te bereiken. Ook kunt u een e-mail sturen naar claims@bnpparibascardif.com. Of stuurt u een brief naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout. De claimbehandelaar licht ons besluit graag verder toe.
- Bent u het nog steeds niet eens met onze beslissing? En kunt u dat motiveren? Dan kunt u een klacht bij ons indienen. Hoe u dat doet leest u op de pagina 'Stuur ons uw klacht'.
- Bent u het na de afhandeling van uw klacht nog steeds niet eens met onze beslissing? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Zij beslissen dan of onze beoordeling correct is. Hieraan zijn geen kosten voor u verbonden.
Na twee jaar ziekte betaalt uw werkgever uw loon niet meer door. Dan komt u misschien in aanmerking voor een WIA-uitkering van het UWV. Een verzekerde moet namelijk voor minstens 35% arbeidsongeschikt zijn bevonden door het UWV om in aanmerking te komen voor een WIA-uitkering. En dat is niet altijd het geval. WIA staat voor: Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen.
Wilt u meer informatie?
Wilt u meer weten over de WIA? Bijvoorbeeld wanneer u een uitkering kunt aanvragen of hoe lang u een uitkering krijgt? Ga dan naar uwv.nl. U kunt ook contact opnemen met uw bemiddelaar.
Schade door terrorisme hebben wij zelf verzekerd bij de Nederlandse Herverzekeringsmaatschappij voor Terrorismeschade NHT. Dit noemen we terrorisme-risico. Daarmee bent u verzekerd voor:
- terrorisme
- kwaadwillige besmetting
- preventieve maatregelen
- voorbereiding van terrorisme, kwaadwillige besmetting en preventieve maatregelen
Hebt u op of na 1 januari 2012 premie betaald voor uw verzekering? En hebt u schade door terrorisme? Dan geldt het volgende:
- U bent alleen verzekerd voor dat wat de NHT verzekert. Dit betekent bijvoorbeeld dat u alleen een volledige uitkering krijgt als de NHT ons ook een volledige uitkering geeft.
- Hebben wij onze uitkering gekregen van de NHT? Dan betalen wij uw uitkering aan u. Misschien moet u daarom wat langer op uw uitkering wachten.
Lees meer over uw terrorismedekking:
Lees meer over de NHT: www.terrorismeverzekerd.nl.
Hebt u een Hypotheek Aflos Verzekering met een dekking voor werkloosheid?
En is uw werkloosheidsuitkering beëindigd en bent u nog steeds werkloos? Dan kunt u de uitkering vanuit uw verzekering aanvragen. Dit doet u hier.
Hebt u een andere verzekering waarop u verzekerd bent bij werkloosheid?
Dan kunt u een claim bij ons indienen als u een werkloosheidsuitkering van het UWV krijgt en uw eigenrisicoperiode voorbij is.
Uw eigenrisicoperiode is de periode waarin u geen recht hebt op een uitkering. Raakt u werkloos? Dan hebt u altijd een eigenrisicoperiode. Op uw polisblad leest u wat uw eigenrisicoperiode is.
Hoe weet u wanneer uw eigenrisicoperiode voorbij is? Daarvoor telt u het aantal dagen van uw eigenrisicoperiode op bij uw eerste werkloosheidsdag.
U bent werknemer
Was u in loondienst op het moment dat u arbeidsongeschikt werd? Dan wordt u gekeurd door het UWV. BNP Paribas Cardif baseert het arbeidsongeschiktheidspercentage op het UWV-rapport en extra medische informatie. Het is mogelijk dat wij u nog extra laten keuren. Of dit nodig is, hangt af van uw situatie. Dit kan het geval zijn als u bijvoorbeeld een ziekte of kwaal hebt waar u al last van had voor de ingangsdatum van de verzekering. Of als u verzekerd bent op basis van passende arbeid of beroepsarbeidsongeschiktheid. Wordt u extra gekeurd? Dan wordt dit uitgevoerd door een onafhankelijk keuringsinstituut. Meestal bestaan deze keuringen uit een medische keuring en een arbeidsdeskundig onderzoek.
U bent zelfstandig ondernemer
Bent u als zelfstandig ondernemer bij ons verzekerd en wordt u arbeidsongeschikt? Dan is altijd een keuring door een onafhankelijk keuringsinstituut nodig. Deze keuring bestaat meestal uit twee onderdelen. Een medische keuring en een arbeidsdeskundig onderzoek. Tijdens het arbeidsdeskundig onderzoek wordt bepaald welk werk u nog kunt doen en wat u nog kunt verdienen met werken. De arbeidsdeskundige stelt uw arbeidsongeschiktheidspercentage vast.
Voor meer informatie over het bepalen van het arbeidsongeschiktheidspercentage verwijzen wij u naar de algemene verzekeringsvoorwaarden.
Stap 1: We vragen informatie bij u op
Hebt u alle gevraagde informatie meegestuurd? Dan wordt de claim afgehandeld door de claimbeoordelaar (stap 3).
Stap 2: We vragen ontbrekende informatie op
Hebt u niet alle gevraagde documenten meegestuurd? Dan vragen wij de ontbrekende stukken nog een keer bij u op. Daardoor kan de afhandeling iets langer duren.
Stap 3: We nemen een besluit
We toetsen de verzamelde informatie aan de algemene verzekeringsvoorwaarden van de verzekering. Op basis hiervan neemt de claimbeoordelaar binnen twee weken een besluit. En stelt u hiervan telefonisch en/of schriftelijk op de hoogte.
Stap 4: U krijgt een brief
Hierin leest u of we kunnen uitkeren.
Stap 1: we vragen informatie bij u op
Hebt u alle gevraagde informatie meegestuurd? Dan wordt uw claim afgehandeld door de claimbeoordelaar (stap 3).
Stap 2: we vragen ontbrekende informatie op
Hebt u niet alle gevraagde documenten meegestuurd? Dan vragen wij de ontbrekende stukken nog een keer bij u op. Het is ook mogelijk dat we ontbrekende informatie bij uw werkgever opvragen. Daardoor kan de afhandeling iets langer duren.
Stap 3: we nemen een besluit
We toetsen de verzamelde informatie aan de algemene verzekeringsvoorwaarden van uw verzekering. Op basis hiervan neemt de claimbeoordelaar binnen twee weken een besluit. En stelt u hiervan telefonisch en/of schriftelijk op de hoogte.
Stap 4: u krijgt een brief
Hierin leest u of we kunnen uitkeren.
Stap 1: we vragen informatie op
Eerst vraagt een medewerker van onze medische dienst informatie op bij uw arts of artsen. Bent u nog niet gekeurd voor de WIA (voorheen WAO)? Dan vragen we informatie op bij uw bedrijfsarts of werkgever. Zodat we goed weten sinds wanneer en waarom u niet meer kunt werken.
Het kan iets langer duren
Soms duurt het wat langer voordat de arts ons de informatie stuurt. Daarom herinneren we hem hieraan. Zodat we uw claim zo snel mogelijk kunnen behandelen.
Hebt u niet alle gevraagde documenten meegestuurd?
Wij vragen dan de ontbrekende stukken nog een keer bij u op. Daardoor kan de afhandeling ook iets langer duren.
Stap 2: onze medisch adviseur beoordeelt uw medische gegevens
Hebben we alle informatie gekregen? Dan beoordeelt de onafhankelijke medisch adviseur met wie wij samenwerken uw medische gegevens.
We gaan zorgvuldig met uw informatie om
Alleen de medisch adviseur bekijkt de informatie over uw gezondheid. Hij adviseert ons daarna over uw claim. We werken altijd volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
Stap 3: we nemen een besluit
We toetsen de verzamelde informatie en het advies van de medisch adviseur aan de algemene verzekeringsvoorwaarden van uw verzekering. Op basis hiervan neemt de claimbeoordelaar binnen twee weken een besluit. En stelt u hiervan telefonisch en/of schriftelijk op de hoogte.
Onafhankelijke keuring
Bent u verzekerd op basis van passende arbeid of beroepsarbeidsongeschiktheid? Of vallen niet al uw klachten binnen de dekking van de verzekering? Dan wordt u eerst gekeurd door een onafhankelijk keuringsbureau. Aan de hand van dit medisch en arbeidsdeskundig onderzoek stellen zij uw arbeidsongeschiktheidspercentage vast. Waardoor de claimbeoordelaar een besluit kan nemen over uw uitkering. U ontvangt hierover een brief.
Bent u het niet eens met de uitkomst van deze onafhankelijke keuring? Dan kunt u een nieuw medisch of arbeidsdeskundig onderzoek laten doen (second opinion). Neemt u hiervoor altijd eerst contact op met onze afdeling Claims via telefoonnummer 088-486 10 00. Of stuur een e-mail naar claims@bnpparibascardif.com. We lopen dan de vervolgstappen met u door en bekijken of we de kosten kunnen vergoeden.
Stap 4: u krijgt een brief
Hierin leest u of we kunnen uitkeren.
Dit was een regeling die werkgevers konden gebruiken als er tijdelijk minder werk was. Deze regeling wordt ook wel deeltijd WW en Corona WW genoemd. De uitbraak van het coronavirus heeft de afgelopen weken geleid tot een ongekend groot beroep op de regeling Werktijdverkorting voor werkgevers. Deze regeling is daarom vervangen voor de nieuwe Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging ten behoeve van behoud van Werkgelegenheid (NOW).
Ja, uw loon wordt volledig doorbetaald. Klik hier voor meer informatie over deze regeling.
Nee, tijdens de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging ten behoeve van behoud van Werkgelegenheid (NOW) krijgt u geen uitkering uit de verzekering. Uw arbeidsovereenkomst blijft bestaan en uw werkgever betaalt uw volledige salaris door. In de verzekeringsvoorwaarden leest u waar u aan moet voldoen om verzekerd te zijn. En wanneer u recht hebt op een uitkering uit de verzekering. Onze verzekeringen voor werkloosheid zijn bedoeld om u een uitkering te bieden wanneer uw arbeidsovereenkomst onverwacht en buiten uw schuld stopt. En u een WW-uitkering ontvangt van het UWV.
Ja, in de meeste gevallen wel. In de verzekeringsvoorwaarden leest u waar u aan moet voldoen om verzekerd te zijn. En wanneer u recht hebt op een uitkering uit de verzekering. Onze verzekeringen voor werkloosheid zijn bedoeld om u een uitkering te bieden wanneer uw arbeidsovereenkomst onverwacht en buiten uw schuld stopt. En u een WW-uitkering ontvangt van het UWV.
Deze tijdelijke noodmaatregel vervangt de Werktijdverkortingsregeling (wtv). Werkgevers met een omzetdaling van minimaal 20% door de coronacrisis kunnen een aanvraag indienen voor een aanzienlijke tegemoetkoming in de loonkosten. En hiervoor van het UWV een voorschot ontvangen. Hiermee kunnen zij werknemers met een vast en met een flexibel contract gewoon doorbetalen. Klik hier voor meer informatie over de regeling.
Nee, u verbruikt geen WW-rechten. De tegemoetkomingsregeling staat los van de WW. Klik hier voor meer informatie over deze regeling.
Wij willen graag dat onze klanten tevreden zijn. Hebt u toch een klacht over onze producten of onze dienstverlening? Dan kunt u ons dat op 4 manieren laten weten:
- Vul dit formulier in.
- Bel naar 088-486 10 00.
- Stuur een e-mail naar: klachten@bnpparibascardif.com.
- Stuur een brief naar:
BNP Paribas Cardif
Klachtenbureau
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout
U bent niet tevreden over onze producten of diensten. Dat laat u ons weten. U verwacht daarop van ons een reactie. Dat heet een klacht.
Indien u vragen hebt over de klachtenprocedure of uw klachtbehandeling, kunt u deze stellen door een e-mail te sturen naar klachten@bnpparibascardif.com. U kunt ook bellen naar 088-486 10 00. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 – 17:00 uur. Zaterdag en zondag zijn wij gesloten.
Als er door toedoen van de verzekeraar een fout wordt gemaakt, wordt deze hersteld. Daarnaast wordt er door ons actie ondernomen om te voorkomen dat wij opnieuw dezelfde fout(en) maken.
Nadat wij uw klacht ontvangen hebben, krijgt u binnen drie werkdagen een ontvangstbevestiging van ons. In deze bevestiging staat duidelijk omschreven in welke stappen wij uw klacht gaan behandelen.
In de inhoudelijke reactie geven wij duidelijk aan waarom uw klacht wordt toegewezen of afgewezen. De toewijzing of afwijzing wordt onderbouwd met duidelijke argumenten.
Wij maken onderscheid tussen complexe en niet-complexe klachten. Is uw klacht niet complex? Dan krijgt u binnen tien werkdagen een inhoudelijke reactie. Voor complexe klachten geldt een termijn van twintig werkdagen.
Wij behandelen uw klacht zo goed mogelijk. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u uw klacht sturen naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). Dit kan digitaal via ‘Mijn KiFiD’ of door een brief te sturen naar Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. Hebben wij niet op uw klacht gereageerd? Dan hebt u vanaf het moment dat u uw klacht bij ons indiende, een jaar de tijd om naar het KiFiD te gaan. Ontving u wel een beslissing en bent u het met die beslissing niet eens? Dan hebt u, vanaf de dag dat wij u onze beslissing stuurden, drie maanden de tijd om uw klacht bij KiFiD in te dienen. U kunt ook altijd bellen met het KiFiD: 070 333 8 999. Meer informatie vindt u op de website www.kifid.nl. Daarnaast hebt u de mogelijkheid uw klacht voor te leggen aan de burgerlijke rechter. Heeft uw klacht betrekking op de verwerking van uw persoonsgegevens? Dan kunt u zich ook wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens.
Ik heb een tuchtrechtelijke klacht, wat kan ik doen?
De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars.
Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is of niet. Als een klacht gegrond is, kan de Tuchtraad straf opleggen. Een straf kan variëren van een waarschuwing tot een berisping. Maar bijvoorbeeld ook het met naam en toenaam bekendmaken van de uitspraak. Ook kan de Tuchtraad het Verbond advies geven over het nemen van maatregelen tegen een verzekeraar. Zoals beëindiging van het lidmaatschap van het Verbond. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding opleggen aan de verzekeraar.
Gaat de klacht over de naleving van de Gedragscode Verzekeraars, zoals een snelle en zorgvuldige schadeafhandeling? Dan kunnen verzekeringsklanten en andere belanghebbenden die niet terecht kunnen bij Kifid, wel zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad.
Wilt u meer informatie? Raadpleeg het reglement van de Tuchtraad op https://tuchtraadverzekeraars.nl/reglement/.
U betaalt de premie meestal via de notaris bij het passeren van de hypotheekakte. Uw notaris wordt hierover van tevoren geïnformeerd. Wordt de premie niet meegenomen bij het passeren van de hypotheek? Dan betaalt u de premie rechtstreeks aan ons.
Ja, als de koop van het huis tijdens de looptijd van de Garantiestelling niet doorgaat, moet u toch premie betalen. Wij staan namelijk garant voor u. De verkopende partij kan via de notaris het garantiebedrag opeisen als u niet aan uw verplichtingen uit de koopovereenkomst kunt voldoen.
Alleen als u de Garantiestelling terugtrekt binnen twee werkdagen na acceptatie of vóór de ingangsdatum van de Garantiestelling, hoeft u geen premie te betalen. We hebben dan wel een bevestiging nodig van de notaris en de verkopers dat de koop ontbonden is. Uw adviseur kan u vertellen wat de ingangsdatum is van uw Garantiestelling.
U betaalt maandelijks premie voor de Hypotheek Opvang Polis via automatische incasso. Dit betekent dat wij de premie die u aan ons moet betalen van uw bankrekening afschrijven. Hiervoor hebt u ons gemachtigd. Dit rekeningnummer moet van de verzekeringnemer zijn. U kunt deze machtiging altijd weer intrekken. Uw rekeningnummer gebruiken wij ook voor betalingen aan u.
Wij blijven de premie maandelijks bij u afschrijven. Als u een uitkering van ons ontvangt, betalen wij u de premie, inclusief rente, aan het einde van het jaar terug. Hoe dit precies werkt, leggen we uit in de brief die we u sturen als u een uitkering krijgt.
De hoogte van de premie is afhankelijk van de dekking (alleen arbeidsongeschiktheid of arbeidsongeschiktheid én werkloosheid), uw leeftijd, het eigen risico, het verzekerd maandbedrag en de periode tussen ingangsdatum van uw eerste contract en de datum einde hypotheek/bereiken eindleeftijd.
Wij verhogen de premie van uw overlijdensrisicoverzekering niet tijdens de looptijd van uw verzekering.
Als u zou gaan roken, dan kan de premie wel verhoogd worden.
Dan stopt de verzekering. De verzekering is niet tot uitkering gekomen. De premiebetaling stopt dan automatisch. Bij een overlijdensrisicoverzekering bouwt u géén vermogen op dat op de einddatum wordt uitgekeerd. Vergelijk het met een brandverzekering: de verzekering keert alleen uit als er brand is geweest. Het dekt een risico af dat u zelf financieel niet kunt (of wilt) dragen.