Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
De maand waarin uw WIA-uitkering start, bepaalt de hoogte van de uitkering. Deze kunt u aflezen in het uitkeringsschema. Het uitkeringsbedrag gaat rechtstreeks naar uw geldverstrekker. Dit doen wij onder vermelding van uw naam en het hypotheeknummer. We spreken met uw geldverstrekker af hoe we de uitkering precies betalen.
De geldverstrekker gebruikt de uitkering om af te lossen op uw hypotheek. Hij mag de uitkering ook geheel of gedeeltelijk gebruiken om de maandelijkse last van uw hypotheek te betalen. Maar de geldverstrekker mag dat alleen in overleg met u en na goedkeuring door u.
Brengt de geldverstrekker een vergoeding voor vervroegde aflossing op uw hypotheek in rekening? En kunt u dit aantonen? Dan wordt alleen het deel van de uitkering dat zonder vergoeding afgelost mag worden uitgekeerd aan de geldverstrekker. Het resterende bedrag wordt dan direct aan u uitgekeerd.
In de volgende situaties keren wij een lager bedrag uit. Wij betalen dan geen premie terug.
- Wij kijken naar uw hypotheekschuld op de eerste dag waarop u recht hebt op een WIA-uitkering. Is de hoogte van uw hypotheekschuld op die dag een lager bedrag dan het bedrag dat in het uitkeringsschema staat? Dan krijgt u dit lagere bedrag.
- Is de geldverstrekker niet de eerste begunstigde? U hebt dan iemand anders als begunstigde aangewezen. Dan verlagen wij uw uitkering met 50%. Dit doen wij omdat de verzekering bedoeld is om uw hypotheek af te lossen bij de geldverstrekker.
Nee, u kunt dit niet zelf wijzigen. Hebt u iets verkeerd ingevuld? Neem dan contact met ons op. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. Per e-mail bereikt u ons via info@bnpparibascardif.nl. Wij helpen u graag.
Hebt u een e-mail van ons niet ontvangen? Neem contact met ons op. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. Per e-mail bereikt u ons via info@bnpparibascardif.nl. Wij sturen de e-mail of documenten graag naar u toe.
Kunt u uw beroep niet direct vinden? Probeer dan eens een andere omschrijving. Er zijn bijvoorbeeld administratieve beroepen bekend onder verschillende namen. Of als u een beroep als assistent, junior of in opleiding uitoefent, dan kunt u het algemene beroep kiezen. Voor ons maakt de precieze naam niet uit.
Komt u er niet uit? Neemt u dan contact met ons op. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. Per e-mail bereikt u ons via info@bnpparibascardif.nl.
Staat uw bank er niet tussen? Vraag dan uw adviseur of hij/zij een nieuw ondertekenverzoek wil versturen via een SMS-code. Via een SMS-code is controle via een bank niet nodig.
Staat uw bank er niet tussen? Vraag dan uw adviseur of hij/zij een nieuw ondertekenverzoek wil versturen via een SMS-code. Via een SMS-code is controle via een bank niet nodig.
Wij controleren via iDIN uw persoonsgegevens bij uw bank. Hiervoor wordt uw bank-app geopend. U geeft uw bank bij deze transactie alleen opdracht om uw identiteit aan ons te bevestigen.
U kunt bij de partij die de het ondertekenverzoek naar uw klant verstuurt, vragen een nieuw ondertekenverzoek te sturen. Dit kan ook met een SMS-code. Via een SMS-code is controle via een bank niet nodig.
Als de bank waar uw klant bankiert geen gebruik maakt van iDIN dan kan uw klant het ondertekenverzoek niet ondertekenen. U kunt bij de partij die de het ondertekenverzoek naar uw klant verstuurt, vragen een nieuw ondertekenverzoek te sturen. Zij kunnen een nieuw ondertekenverzoek sturen via een SMS-code. Via een SMS-code is controle via een bank niet nodig.
U ontvangt via een SMS-bericht een code die u nodig hebt om het ondertekenverzoek voor uw Garantiestelling te openen. U ontvangt de code op het mobiele nummer dat u aan de adviseur hebt doorgegeven.
Lukt het niet om de Garantiestelling te ondertekenen? Neem dan contact op met ons. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. U kunt ook een e-mail sturen naar: info@bnpparibascardif.nl.
Nee, er wordt geen geld van uw bankrekening afgeschreven. Wij controleren alleen uw persoonsgegevens, zodat wij zeker weten dat u degene bent die de Garantiestelling aanvraagt. Bij het passeren van de woning neemt de notaris de betaling van de nota mee in de eindafrekening. Tot die tijd hoeft u niets te doen.
Is de aanvraag Garantiestelling niet juist of niet compleet? Stuur dan uw verzoek met de juiste informatie via e-mail naar uw adviseur of naar ons toe. Ons e-mailadres is: info@bnpparibascardif.nl
Ja, u vraagt de Garantiestelling samen aan. U krijgt dan ook twee ondertekenverzoeken op hetzelfde e-mailadres. U en uw partner dienen beiden de aanvraag te ondertekenen.
Als u samen een Garantiestelling aanvraagt ontvangt u per persoon een ondertekenverzoek. Wij sturen dit naar de door u opgegeven e-mailadressen. Mist u een ondertekenverzoek? Neem dan contact op met ons. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. U kunt ook een e-mail sturen naar: info@bnpparibascardif.nl.
Als de aankoop van de woning niet doorgaat, kan de verkopende partij een beroep doen op de Garantiestelling. Dit gebeurt in een paar stappen:
-
De notaris roept de Garantiestelling schriftelijk bij ons in.
-
Wij keren gelijk uit aan de notaris.
-
De notaris controleert of de verkoper recht heeft op het garantiebedrag.
-
Is dit het geval? Dan keert de notaris het garantiebedrag uit aan de verkopende partij.
-
Vervolgens betaalt de koper (uw klant) het garantiebedrag binnen dertig dagen aan ons terug. Dit noemen wij contragarantie.
-
Aanneemsommen voor het (ver)bouwen van een woning.
-
Losse garages die niet aan het pand vastzitten.
-
Panden zonder permanente woonbestemming. Zoals winkels/kantoren, recreatiewoningen.
-
Woonboten.
-
Een woning die gebouwd wordt in een Collectief Particulier Opdrachtgeverschap.
-
Een zelfbouwproject waarbij de grond en de woning los van elkaar wordt gekocht (de woning maakt geen deel uit van een bouwproject).
Met de Garantiestelling weet de koper (uw klant) zeker dat wij het bedrag voorschieten dat de verkoper aan de koper (uw klant) vraagt als garantiebedrag uit de koopovereenkomst.
Dit doen wij als de koop van de woning niet doorgaat en de notaris hierom vraagt. Normaal betaalt de koper (uw klant) dit aan ons terug, maar als er voor optionele dekking Overlijden is gekozen, hoeft de koper (uw klant) in sommige situaties niets terug te betalen.
-
Kopers van een woning of grond in Nederland.
-
Kopers van minimaal 18 jaar oud.
-
De kopers wonen in Nederland, België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland, Luxemburg, Denemarken, Zweden, Noorwegen of Finland.
Uw klant kan een Garantiestelling alleen afsluiten voor het kopen van een woning of grond. Met als doel permanente bewoning. Dit mag een bestaande woning zijn, maar ook een nieuwbouwwoning.
Uw klant betaalt de premie voor de Garantiestelling meestal via de notaris bij het passeren van de hypotheekakte. Wordt de premie niet meegenomen bij het passeren van de hypotheek? Dan betaalt uw klant de premie rechtstreeks aan ons.