Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
Wij controleren via iDIN uw persoonsgegevens bij uw bank. Hiervoor wordt uw bank-app geopend. U geeft uw bank bij deze transactie alleen opdracht om uw identiteit aan ons te bevestigen.
U kunt bij de partij die de het ondertekenverzoek naar uw klant verstuurt, vragen een nieuw ondertekenverzoek te sturen. Dit kan ook met een SMS-code. Via een SMS-code is controle via een bank niet nodig.
Als de bank waar uw klant bankiert geen gebruik maakt van iDIN dan kan uw klant het ondertekenverzoek niet ondertekenen. U kunt bij de partij die de het ondertekenverzoek naar uw klant verstuurt, vragen een nieuw ondertekenverzoek te sturen. Zij kunnen een nieuw ondertekenverzoek sturen via een SMS-code. Via een SMS-code is controle via een bank niet nodig.
U ontvangt via een SMS-bericht een code die u nodig hebt om het ondertekenverzoek voor uw Garantiestelling te openen. U ontvangt de code op het mobiele nummer dat u aan de adviseur hebt doorgegeven.
Lukt het niet om de Garantiestelling te ondertekenen? Neem dan contact op met ons. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. U kunt ook een e-mail sturen naar: info@bnpparibascardif.nl.
Nee, er wordt geen geld van uw bankrekening afgeschreven. Wij controleren alleen uw persoonsgegevens, zodat wij zeker weten dat u degene bent die de Garantiestelling aanvraagt. Bij het passeren van de woning neemt de notaris de betaling van de nota mee in de eindafrekening. Tot die tijd hoeft u niets te doen.
Is de aanvraag Garantiestelling niet juist of niet compleet? Stuur dan uw verzoek met de juiste informatie via e-mail naar uw adviseur of naar ons toe. Ons e-mailadres is: info@bnpparibascardif.nl
Ja, u vraagt de Garantiestelling samen aan. U krijgt dan ook twee ondertekenverzoeken op hetzelfde e-mailadres. U en uw partner dienen beiden de aanvraag te ondertekenen.
Als u samen een Garantiestelling aanvraagt ontvangt u per persoon een ondertekenverzoek. Wij sturen dit naar de door u opgegeven e-mailadressen. Mist u een ondertekenverzoek? Neem dan contact op met ons. Ons telefoonnummer is 088-486 10 00. U kunt ook een e-mail sturen naar: info@bnpparibascardif.nl.
Als de aankoop van de woning niet doorgaat, kan de verkopende partij een beroep doen op de Garantiestelling. Dit gebeurt in een paar stappen:
-
De notaris roept de Garantiestelling schriftelijk bij ons in.
-
Wij keren gelijk uit aan de notaris.
-
De notaris controleert of de verkoper recht heeft op het garantiebedrag.
-
Is dit het geval? Dan keert de notaris het garantiebedrag uit aan de verkopende partij.
-
Vervolgens betaalt de koper (uw klant) het garantiebedrag binnen dertig dagen aan ons terug. Dit noemen wij contragarantie.