Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
Wij keren altijd achteraf uit over de voorgaande periode. Betalingen worden iedere dag door ons verwerkt en klaargezet. De betalingen die klaarstaan worden verzameld en op twee vaste dagen in de week omgezet in één grote betaalopdracht. Dat is op maandag en woensdag. Dat noemen we onze betaaldagen. De volgende dag wordt deze verzamelopdracht naar de bank gestuurd. Dat is dus op dinsdag en donderdag. U ontvangt uw uitkering op de dag daarna, dus op woensdag of vrijdag. Dit betekent dus dat wij 2 betaaldagen per week hebben. Alle betaalopdrachten die tussendoor worden klaargezet voor een daaraan voorafgaande periode, worden pas uitgevoerd op de eerstvolgende betaaldag.
Omdat u meer geld in één keer hebt gekregen, valt u in een hoger tarief voor de belasting. Lees meer op belastingdienst.nl. Kijk in de groene maandtabel.
Hebt u ervoor gekozen om de premie van de belasting af te trekken? Dan moeten wij loonbelasting en zorgpremies inhouden op uw uitkering.
Dat hangt af van uw claim. Als u de stappen doorloopt bij 'claim indienen' , komt u bij het juiste claimformulier. Daar leest u wat wij nodig hebben. Hebben wij meer informatie nodig? Dan krijgt u van ons een brief.
Vermoeden we dat u niet eerlijk bent geweest? Dan onderzoekt onze afdeling veiligheidszaken dat. Zij verzamelen alle feiten en kijken of er sprake is van fraude. Is dat zo? Dan nemen we hierover contact met u op. U mag hierop reageren. Op basis van uw reactie bepalen we of we maatregelen treffen. Hierover leest u meer in ons fraudebeleid.
Hebt u een Hypotheek Aflos Verzekering?
En krijgt u een WIA-uitkering van het UWV? Dan kunt u de uitkering vanuit uw verzekering aanvragen. Dit doet u hier.
Hebt u een andere verzekering waarop u verzekerd bent bij arbeidsongeschiktheid?
Dan kunt u dit het beste doen vier weken voordat uw eigenrisicoperiode voorbij is. Hoe weet u wanneer uw eigenrisicoperiode voorbij is? Daarvoor telt u het aantal dagen van uw eigenrisicoperiode op bij uw eerste ziektedag.
Uw eigenrisicoperiode is de periode waarin u geen recht hebt op een uitkering. Raakt u arbeidsongeschikt? Dan hebt u altijd een eigenrisicoperiode. Dat geldt voor elke ziekte. Ook een ziekte die terugkomt. De eigen risicoperiode begint op de dag waarop een arts vaststelt dat u arbeidsongeschikt bent. Op uw polisblad leest u wat uw eigenrisicoperiode is.
Wij baseren ons medische oordeel op de medische informatie die wij krijgen van uw behandelend artsen. Bent u het niet eens met de beslissing over uw claim? Of is onze beslissing niet helemaal duidelijk voor u? Dan verzoeken wij u om uw vragen zoveel mogelijk per e-mail aan ons te sturen. U kunt uw vragen sturen naar: claims@bnpparibascardif.com. Bent u het na onze uitleg nog steeds niet eens met onze beslissing? Dan kunt u een klacht indienen bij ons Klachtenbureau. Wij vragen u om daarbij aan te geven waarom u het niet met ons eens bent. En welke oplossing u van ons verwacht. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar: klachten@bnpparibascardif.com of gebruik maken van het klachtenformulier op onze website.
U bereikt de afdeling Claims van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur.
Telefoon: 088-486 10 00
Mail: claims@bnpparibascardif.com
Post: Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout
Alles over het indienen van een claim vindt u op deze pagina.