Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
Zijn onderstaande zes kenmerken op u van toepassing? Dan kunt u de Hypotheek Aflos Verzekering afsluiten:
- U bent minimaal 18 en maximaal 54 jaar oud.
- U hebt een hypotheek met een resterende looptijd van minimaal 10 jaar.
- U woont in Nederland.
- U werkt in loondienst in Nederland met een arbeidscontract voor minimaal 16 uur in de week. En u bent verzekerd via de verplichte werknemersverzekeringen in Nederland.
- Uw rente ligt tussen de 0,10% en 5,00%. (behalve bij een starterslening)
De volgende kenmerken van uw verzekering veranderen wij niet:
- De vervaldatum van uw laatste verzekering.
- Het uitkeringsschema voor arbeidsongeschiktheid dat staat op uw eerste verzekeringsbewijs.
- De hoogte en het maximaal aantal uitkeringen voor werkloosheid.
- Het document: 'Hoe gaan wij om met bestaande aandoeningen?'.
Ja. Elke keer als u of wij iets veranderen, krijgt u een nieuw polisblad.
Dat kan als uw bank dit goedvindt. Uw bank moet dit goedvinden om de volgende reden: u hebt een lening of hypotheek bij uw bank. Uw verzekering én de uitkering zijn een onderpand voor uw lening of hypotheek. Dat geeft de bank zekerheid dat u uw lening of hypotheek (voor een deel) kunt terugbetalen. Ook als u overlijdt. Dat noemen we ‘verpanden’. Wilt u naar een andere bank met uw hypotheek? Dan kunt u uw verzekering meenemen als onderpand voor deze bank.
De volgende veranderingen moet u (of na uw overlijden uw nabestaanden) direct aan ons melden:
- U gaat verhuizen.
- U krijgt een ander e-mailadres.
- U hebt geen hypotheek meer.
- U bent overleden.
- U gaat met een arbeidscontract voor minder dan 16 uur per week werken, of u werkt niet meer in loondienst in Nederland. Dat doet u niet omdat u arbeidsongeschikt of werkloos bent, maar om een andere reden.
- U gaat als zelfstandig ondernemer werken.
- U gaat een ander beroep uitoefenen.
- U gaat andere werkzaamheden uitoefenen.
- U verblijft langer dan twee maanden in het buitenland.
Wij beoordelen dan of u de verzekering door kunt laten lopen.
Geef hier uw nieuwe adres aan ons door.
De begunstigde krijgt de uitkering. Of u deze kan veranderen, hangt af van uw verzekering. En van wat er op uw polisblad staat. Staat hier dat de begunstiging is aanvaard? Dan mag u de begunstigde alleen veranderen als hij of zij dat goedvindt.
Dat kan. Geef het aan op dit formulier. U krijgt binnen twee werkdagen antwoord. We sturen u een e-mail of we bellen u. U kunt op het formulier aangeven wat u het prettigst vindt.
Dit kan soms binnen de verzekering die u nu hebt. En soms moet u hiervoor een extra verzekering afsluiten. Dat hangt af van uw verzekering en van de algemene verzekeringsvoorwaarden die voor u gelden.
Wilt u de hoogte van het verzekerd bedrag verlagen?
Past het verzekerd bedrag niet meer bij uw huidige situatie? Dan hebt u de mogelijkheid om het verzekerd bedrag op uw verzekering te verlagen. Dit is afhankelijk van de algemene polisvoorwaarden behorende bij uw verzekering. Stuurt u ons hiervoor een door de verzekeringnemer ondertekend verzoek. Hier vindt het formulier dat u hiervoor kunt gebruiken.
Hebt u een Life Care Overlijdensrisicoverzekering?
Hebt u uw verzekering in onderpand gegeven aan uw hypotheekverstrekker? Dan moet de hypotheekverstrekker (bank) toestemming geven voor het verlagen van uw verzekerd bedrag. U kunt dit akkoord bij uw hypotheekverstrekker opvragen. Zij sturen dit vervolgens naar ons toe. Zodra wij uw ondertekende wijzigingsverzoek en het akkoord van de hypotheekverstrekker hebben ontvangen, kunnen wij het verzekerd bedrag verlagen.
U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en de eventueel benodigde stukken, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar BNP Paribas Cardif Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.
Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.
Om de verzekeringnemer te kunnen wijzigen, hebben wij een door de huidige en nieuwe verzekeringnemer ondertekend verzoek nodig. Stuurt u ook een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort van de nieuwe verzekeringnemer mee? Hier vindt u het formulier dat u hiervoor kunt gebruiken.
U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort van de nieuwe verzekeringnemer, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.
Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.