De kosten voor het taxatierapport, het hypotheekadvies, het bouwkundig rapport, de premie voor de Garantiestelling en de annuleringskosten van de kredietverstrekker vallen onder de dekking van deze verzekering. En worden dus vergoed als de koop van de woning onverwachts niet doorgaat en de Garantiestelling wordt ingeroepen. Deze dekking is op mede-initiatief van Qualiora Groep ontwikkeld (bekend van de franchiseorganisatie Financieel Zeker en inkooporganisatie De Hypothekelaar).
Deze (bank)garantie is door adviseurs en bemiddelaars aan te vragen via Elements. Met één druk op de knop wordt de aanvraag automatisch met de benodigde informatie gevuld en ontvangt de klant een e-mail om via de Mijnomgeving (Digimap) de aanvraag af te ronden. Dankzij de uitstekende beveiliging van het login- en verificatieproces van de Mijnomgeving, is een aparte handtekening niet meer nodig en kan de klant de aanvraag eenvoudig goedkeuren.
“Wij zijn blij dat we hiermee een breder aanbod creëren voor onze gebruikers. Daarnaast is het aanvraagproces met deze innovatieve oplossing geoptimaliseerd. ‘Elke dag efficiënter’ is ons motto. Dit is hiervan een mooi voorbeeld. Het verbreedt het aanbod, biedt meer gemak voor de eindklant en vereenvoudigt de administratie voor het advieskantoor”, aldus André van Nieuwenhuijzen, Directeur bij Faster Forward.
“Met deze introductie bieden wij kopers nog meer zekerheid bij de aankoop van een woning. Innovatie is voor ons erg belangrijk en dit sluit volledig aan bij onze missie om verzekeren toegankelijker te maken. Ik ben daarom erg trots dat wij de eerste aanbieder zijn in Nederland die de aankoopkosten verzekert bij een Garantiestelling.” aldus Guido Wassink, Head of Sales & Business Development BNP Paribas Cardif in Nederland.