Een claimbeoordeling om te onthouden
We ontvingen een claimmelding van een klant omdat hij door een depressie niet meer in zijn slagerij kon werken. Door zijn depressie kon hij geen geluid meer om zich heen verdragen. Je kan je voorstellen dat dit erg lastig is in een drukke slagerij.
We zetten een stapje extra
In eerste instantie hebben we natuurlijk zo snel mogelijk voor een uitkering gezorgd. Daarnaast kijken we in sommige gevallen hoe we de klant verder nog kunnen helpen. Voor deze klant hebben we een arbeidsdeskundige ingeschakeld. Tijdens de sessies met de arbeidsdeskundige leerde hij zijn negatieve gedachten om te zetten naar positieve gedachten. Daarnaast hebben we twee eenvoudige werkplekaanpassingen mogelijk gemaakt. Ten eerste werd er een schuifdeur geplaatst tussen de voor- en achterkant van de winkel. Op deze manier kan hij zich afzonderen. Ook is de toonbank aangepast, zodat hij zijn klanten niet gelijk ziet. Ten slotte zijn er sessies met een burn-out coach geweest. Door een stapje extra te zetten, kon de klant zijn beroep blijven uitoefenen.
Verder kijken dan een uitkering
We kijken steeds meer naar opties hoe we een klant écht kunnen helpen. Dankzij een goede samenwerking tussen de klant, de arbeidsdeskundige en ons kon de klant weer snel aan het werk.