Hoe maakt u uw klant bewuster van arbeidsongeschiktheid?
“Eerst vertel ik aan de klant hoe de hypotheek werkt. Daarna bespreek ik de vervolgstappen die hier bij horen. Dit doe ik met een simpele tekening. De meeste mensen willen dat de nabestaanden goed verzorgd achterblijven bij overlijden, dat de hele hypotheek dan wordt ingelost.” Daarnaast spreekt Hugo over de gevolgen van langdurige ziekte als hij het heeft over arbeidsongeschiktheid. Dit spreekt meer tot de verbeelding van klanten. Hij legt aan de klant uit dat dit op twee manieren kan worden besproken. “Ik leg uit dat hij bij langdurig ziek zijn, zijn inkomen kan verhogen. Of hij kan met een eenmalige uitkering zijn maandlasten blijvend verlagen.” Om de klant bewuster te maken, spreekt Hugo niet over risico’s, maar over elkaar beschermen. Ook vindt hij dat de klant een buffer moet hebben en dat de klant moet verzekeren wat hij niet kan dragen.
Wat vindt u goed aan de Hypotheek Aflos Verzekering?
“Ik sta echt achter het product. En ik sluit het nu een aantal jaren.” Met een voorbeeld laat Hugo aan zijn klant zien wat de Hypotheek Aflos Verzekering doet, met concrete bedragen die van toepassing zijn op zijn situatie. De volgende zaken licht hij toe in het gesprek met de klant:
- Lagere maandlasten. “Als de hypotheek door de eenmalige uitkering een stuk lager wordt, dan kan ik met de geldverstrekker in gesprek. Want de klant wil in het huis blijven wonen, maar kan de lasten niet meer dragen. Door de uitkering wordt de hypotheekschuld een stuk lager. En hierdoor dalen de maandlasten. Deze kan de klant wel dragen.” En dát vindt Hugo belangrijk, omdat financiële rust een must is.
- Meer overwaarde. “Stel de klant moet op zoek naar een ander huis, omdat hij door de klachten niet meer in dit huis kan wonen. Dan kan hij dankzij de aflossing toch een ander huis kopen. Ook met een lager inkomen.”
We horen vaak dat de Hypotheek Aflos Verzekering een goed product is, maar dat adviseurs niet goed weten hoe ze het mee moeten nemen in hun advies. Hebt u tips aan deze adviseurs?
“Maak het klein voor de klant. Voor een half biertje per dag kan je klant verzekerd zijn. De Hypotheek Aflos Verzekering is belangrijk voor de financiële rust. Een overlijdensrisicoverzekering sluit de klant voor een ander. Een arbeidsongeschiktheidsverzekering sluit hij voor zichzelf.” Kortom, maak het belangrijk voor de klant.
Wat vindt u van de samenwerking met BNP Paribas Cardif?
“Ik ben tevreden over de samenwerking. Als we bellen of mailen, dan zijn ze altijd behulpzaam. Mijn complimenten daarvoor.”
Meer weten over de Hypotheek Aflos Verzekering?
Meer informatie over arbeidsongeschiktheid en de Hypotheek Aflos Verzekering vindt u hier. Wilt u meer weten? Bel ons dan gerust. Dat kan van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 uur en 16.00 uur. Ons telefoonnummer is (088) 486 11 11. U kunt ook een e-mail sturen naar nlaccountmanagement@bnpparibascardif.com.